Big Krit "Live from the Underground" (Official Discussion Thread).

1356789

Replies

  • H-Rap 180H-Rap 180 Posts: 15,452 ✭✭✭✭✭
    Don't just listen go the stream on your computer or phone, play this up loud so it can breathe, the lows on here are impressive and the lyrics are solid.
    StoneColdMikey
  • hide321hide321 Posts: 22
    His last 3 mix tapes are better, but he isn't constrained to making an album the label wants so of course he'll sound better with no constraints. While his mix tapes are an easy 5/5 for me, this album is a solid 4/5. Still one of the better albums (albeit, not the best) of 2012.
    kingofbama205StoneColdMikey
  • buttuh_bbuttuh_b Posts: 11,766 ✭✭✭✭✭
    I'm just gonna wait till it drops to listen.

    Do yall think the sample clearance shit has anything to do with it not meeting yall expectations?
    f.e.d.s.CoolJoeKINGECTheNoHeart90
  • lamontbdclamontbdc Posts: 16,719 ✭✭✭✭✭
    The last 4 tracks are really good songs and the only tracks worth replaying really. Not a bad album but it's just not better than anything he's already released.

    There really aren't any bangers on the album. It's missing something. probably missing some samples. Some with samples or how he sometimes switches up the beat to something smooth

    To me it is disappointing b/c I had high expectations for this to be one of the best albums of the years. But i seriously doubt it's gonna be in contention. I do understand that when you on a major label this is the game you have to play. Same shit happened with Wale and J cole aswell they just were better at making a track that got them some radio play and some shine.

    I'm still gonna buy a copy though
  • blackrainblackrain Posts: 19,517 Regulator
    GSonII wrote: »
    Yeah, it is already on a certain site and downloadable. Not a hot album IMO, not garbage either. I think when people decide to be truthful they will admit the album is very forgettable.

    So they must take on your opinion? Can't nobody find the album to get great?
  • CJCJ Posts: 12,678 ✭✭✭✭✭
    I refuse to listen until the 5th
    f.e.d.s.invincible_334StoneColdMikey
  • twentyfivelighterstwentyfivelighters Posts: 3,806 ✭✭✭✭✭
    Album is solid...he's missing a certain attitude to his music...I knew he would do the strip club/ trunk rattling shit because he's a southern rapper....but I was also hoping for a lot more social commentary like 2000 & beyond and A N.I.G.G.A....I'm a huge fan but a little let down...I was expecting him to really talk some shit about whats going on...he didnt really do that....regardless....solid debut...not a classic like a lot of fans on twitter are saying.....but those people are die hards lol....

    I'm still buying the album....wont turn my back on dude....he's talented and still needs support

    He lets loose on the mixtapes. I'll be waiting for another one of those.
  • lamontbdclamontbdc Posts: 16,719 ✭✭✭✭✭
    Album is solid...he's missing a certain attitude to his music...I knew he would do the strip club/ trunk rattling shit because he's a southern rapper....but I was also hoping for a lot more social commentary like 2000 & beyond and A N.I.G.G.A....I'm a huge fan but a little let down...I was expecting him to really talk some shit about whats going on...he didnt really do that....regardless....solid debut...not a classic like a lot of fans on twitter are saying.....but those people are die hards lol....

    I'm still buying the album....wont turn my back on dude....he's talented and still needs support

    I think that's it. and the why the album is put together seems kinda off. why have all the club junts in a row then the last songs with a message all in a row.

    He's earned my money with his previous work so I will support him. I really think Def Jam shoot down his sampling budget b/c they know he's not gonna do numbers so why waste expenses.

    rich dad poor dad was dope concept. and praying man is my favorite track. the beat on the intro is dope
  • smittysmithsmittysmith Posts: 7,703 ✭✭✭✭✭
    Don't Let Me Down>>>>>>>>>>>>>>>>
  • smittysmithsmittysmith Posts: 7,703 ✭✭✭✭✭
    Top 5

    1. Don't Let Me Down
    2. Rich Dad, Poor Dad
    3. My Sub Pt. 2
    4. Hydroplaning
    5. If I Fall
  • kingofbama205kingofbama205 Posts: 2,044 ✭✭✭✭✭
    after listening to the full album....this is fire..can't wait to cop this..after reading some comments I was little nervous. but I should have known better..this is a real music right here...Prayin Man, Don't Let Me Down, Rich Dad Poor Dad..real lyrics...Prayin man is my shit...this is exactly what I expected from Krit he's got some Singles on there for the clubs and for your Car Stereos..then he's got some deep tracks..I love it...Can't wait to listen to it again and again..then blaze a blunt and really get lost in the music
    StoneColdMikey
  • Melanin_Enriched Melanin_Enriched Your favorite basketball-american gentleman Posts: 20,858 ✭✭✭✭✭
    Praying man is the best song.
  • genocidecuttergenocidecutter Posts: 11,579 ✭✭✭✭✭
    Well I've got nothing to do right now so is this album worth checking?
  • Peezy_JenkinsPeezy_Jenkins Artist/Producer #Hustlin #VegasLights Posts: 19,527 ✭✭✭✭✭
    edited May 2012
    lamontbdc wrote: »

    There really aren't any bangers on the album. It's missing something. how he sometimes switches up the beat to something smooth

    I do understand that when you on a major label this is the game you have to play. Same shit happened with Wale and J cole aswell they just were better at making a track that got them some radio play and some shine.
    Album is solid...he's missing a certain attitude to his music...I knew he would do the strip club/ trunk rattling shit because he's a southern rapper....but I was also hoping for a lot more social commentary like 2000 & beyond and A N.I.G.G.A....

    also what i was thinking
  • I'm THAT guy...I'm THAT guy... Posts: 2,544
    I don't know why people are surprised, of course since it's a major label release it's gonna have songs that his conscious fans wouldn't like. I'll wait until it drops to listen but I'm not going in with any expectations.
  • nj2089nj2089 Posts: 3,378 ✭✭✭✭✭
    Y'all couldnt wait till the album come out smh
  • lamontbdclamontbdc Posts: 16,719 ✭✭✭✭✭
    shit rides out real nice in the whip
  • CoolJoeCoolJoe Posts: 6,043 ✭✭✭✭✭
    Only songs I refuse to play again are "Yeah Dats Me" and "What U Mean", everything else is dope to me.
  • King Lee King Lee The Danger ZonePosts: 1,474 ✭✭✭✭
    anyone else surprised this album is coming out?
  • Gucci Scott KingGucci Scott King Posts: 882 ✭✭✭✭✭
    Great album. But the hooks are starting to annoy me.
  • DNB1DNB1 $$$$ Produced by a billion in this muthafukka $$$$ Posts: 14,729 ✭✭✭✭✭
    If you use torrents, this shit available for download.
  • lamontbdclamontbdc Posts: 16,719 ✭✭✭✭✭
    CoolJoe wrote: »
    Only songs I refuse to play again are "Yeah Dats Me" and "What U Mean", everything else is dope to me.

    i can rock what u mean but the hook is not that great and yeah that's me is the only track that they should have just left off the album
    t_m_a_c_f_a_n73088
  • KINGECKINGEC Posts: 6,261 ✭✭✭✭✭
    I don't know why people are surprised, of course since it's a major label release it's gonna have songs that his conscious fans wouldn't like. I'll wait until it drops to listen but I'm not going in with any expectations.



    c/s with bolded and I expected that. I knew since he was on a Major that It wasn't going to meet to what his previous mixtapes were. But it's still a good album and I will cop.
  • Melanin_Enriched Melanin_Enriched Your favorite basketball-american gentleman Posts: 20,858 ✭✭✭✭✭
    JaPoint wrote: »
    Great album. But the hooks are starting to annoy me.

    Word, i like pull up but the chorus is starting to piss me off.
Sign In or Register to comment.