The Americans (FX) - Season 5

123457»

Replies

  • marc123marc123 Posts: 14,277 ✭✭✭✭✭
    Yea. Meh episode. Even for a stan like me. I was actually bored.

    I do wonder how olegs story fits into the end....i wouldn't have let those dudes search my place tho.
  • marc123marc123 Posts: 14,277 ✭✭✭✭✭
    edited May 4
    They made up for last week.

    ...all the call backs. Martha, Nina, the young broad phil is smashin, stans old bosses wife. Damn @ stan not gettin the answer he expected. Ole girl out for blood.

    Stuff with Twan was interesting.
  • atribecalledgabiatribecalledgabi Posts: 11,583 Regulator
    Martha was not with the shits.

    Oleg is over it.

    Elizabeth getting soft believing Tuan so easily.

    Henry either getting his exit out the show or he's taking over the family spy business not Paige.
  • marc123marc123 Posts: 14,277 ✭✭✭✭✭
    Yea, some ppl on online think henry is leaving the show
  • atribecalledgabiatribecalledgabi Posts: 11,583 Regulator
    It would make sense. he barely got any screen time cuz any kid storyline went to Paige. I used to think it was funny cuz he would pop up for random shit like doing an Eddie Murphy impersonation outa nowhere. But I can't help but think them building up that he's actually smart and better in control of himself than Paige probly ever will be has to have a purpose.
  • toheeb27toheeb27 Posts: 8,826 ✭✭✭✭✭
    Man, The Americans feels like homework now, smh. I struggle to finish episodes now. Its like they are saving all the good stuff for the final season next year.
  • marc123marc123 Posts: 14,277 ✭✭✭✭✭
    The whole Paige meeting Gabriel fell flat imo
  • atribecalledgabiatribecalledgabi Posts: 11,583 Regulator
    edited May 6
    toheeb27 wrote: »
    Man, The Americans feels like homework now, smh. I struggle to finish episodes now. Its like they are saving all the good stuff for the final season next year.
    Or the last 3 eps.

    This season slow as fuuuuuck. The writers said a while back how real spycraft is actually really boring and you hit a lot of dead ends more often than not and they were gonna work that into the show...but it still feels like not much has happened even tho quite a bit has happened. I wish there some action to balance it out. Like can we get a car chase or a fight or something.
    toheeb27
  • toheeb27toheeb27 Posts: 8,826 ✭✭✭✭✭
    edited May 6
    toheeb27 wrote: »
    Man, The Americans feels like homework now, smh. I struggle to finish episodes now. Its like they are saving all the good stuff for the final season next year.
    Or the last 3 eps.

    This season slow as fuuuuuck. The writers said a while back how real spycraft is actually really boring and you hit a lot of dead ends more often than not and they were gonna work that into the show...but it still feels like not much has happened even tho quite a bit has happened. I wish there some action to balance it out. Like can we get a car chase or a fight or something.

    When home girl dumped Philip for being too passive and weak, i was like "This is the perfect metaphor for the season"
    marc123atribecalledgabi
  • fortyacresfortyacres Posts: 2,460 Regulator
    this season kinda trash
  • atribecalledgabiatribecalledgabi Posts: 11,583 Regulator
    Great episode. The wedding was dope. Hopefully that means p&e will ride it out to the end together.

    The end scene with Paige and her parents in the darkroom was loaded. It coulda went either way with her showing her parents what they did to her cuz she couldn't say it or she could be moving toward taking her parents' side cuz pastor tim out here showing fake love to ppl.
  • atribecalledgabiatribecalledgabi Posts: 11,583 Regulator
    edited May 17
    Did not expect Elizabeth to wana be done. I'm surprised I didn't catch it cuz it was so easy. They been setting up Philip as the one who mentally checked out the game a long time ago and Elizabeth is the hard ass that was gon ride or die for russia. I shoulda seen the misdirection there.
  • white715white715 Posts: 7,705 ✭✭✭✭✭
    Did not expect Elizabeth to wana be done. I'm surprised I didn't catch it cuz it was so easy. They been setting up Philip as the one who mentally checked out the game a long time ago and Elizabeth is the hard ass that was gon ride or die for russia. I shoulda seen the misdirection there.

    I think the reason she told Phil they should leave is cause she sees he's not really in it anymore. Him hesitating to shoot ol girl was the tipping point. They won't be able to just leave tho too much unfinished business.

    This season has been somewhat disappointing, I still enjoy watching but this has been the weakest season of the series.
    atribecalledgabi
  • white715white715 Posts: 7,705 ✭✭✭✭✭
    Did not expect Elizabeth to wana be done. I'm surprised I didn't catch it cuz it was so easy. They been setting up Philip as the one who mentally checked out the game a long time ago and Elizabeth is the hard ass that was gon ride or die for russia. I shoulda seen the misdirection there.

    I think the reason she told Phil they should leave is cause she sees he's not really in it anymore. Him hesitating to shoot ol girl was the tipping point. They won't be able to just leave tho too much unfinished business.

    This season has been somewhat disappointing, I still enjoy watching but this has been the weakest season of the series.
  • atribecalledgabiatribecalledgabi Posts: 11,583 Regulator
    white715 wrote: »
    Did not expect Elizabeth to wana be done. I'm surprised I didn't catch it cuz it was so easy. They been setting up Philip as the one who mentally checked out the game a long time ago and Elizabeth is the hard ass that was gon ride or die for russia. I shoulda seen the misdirection there.

    I think the reason she told Phil they should leave is cause she sees he's not really in it anymore. Him hesitating to shoot ol girl was the tipping point. They won't be able to just leave tho too much unfinished business.

    This season has been somewhat disappointing, I still enjoy watching but this has been the weakest season of the series.

    You know what you are right. I realized that when I saw the episode again. I also think she's been not feeling it either. She was disappointed when granny told them they would have to keep working the crop ppl.
  • gdatruth2.0gdatruth2.0 Posts: 2,821 ✭✭✭✭✭
    Tuan is a cold blooded motherfucker...even Elizabeth looked at him like wtf???
    atribecalledgabimarc123
  • atribecalledgabiatribecalledgabi Posts: 11,583 Regulator
    This was my favorite episode of the season. And they thought they was slick saying pasha was gonna slit his wrists then Paige hanging the laundry bag looking like a noose.

    Philip wasn't having none of that shit.
    gdatruth2.0
  • marc123marc123 Posts: 14,277 ✭✭✭✭✭
    edited May 25
    Jus got caught up...

    Family that develops photos together stays together lol

    Felt bad for the old lady n her husband. Str8 head shots tho. Damn.

    They cant really think paige n henry can deal with living in Russia. LMAO at the idea of not telling henry until they were already there.

    Tuan really bout that life...

    So paige leaving religion now or nah

    Stan n his fbi dude were shocked to met the bf....niggas was like "wtf are u doin?!"

    I gotta feeling the finale ends with a crazy cliffhanger
    gdatruth2.0
  • marc123marc123 Posts: 14,277 ✭✭✭✭✭
    edited May 25
    lol i forgot pastor tim knows they are spies. I was confused af for a min
    atribecalledgabi
  • marc123marc123 Posts: 14,277 ✭✭✭✭✭
    I cant wait to see when stan finds out the Jennings actual russian spies lol
123457»
Sign In or Register to comment.