Build a PC thread

13567

Replies

  • TonyDubbzTonyDubbz Realest Nigga Livin' Posts: 18,275 ✭✭✭✭✭
    AP21 wrote: »
    TonyDubbz wrote: »
    Help... me

    what's your budget?

    Shit can I get by with a $500 budget? If I have to i'll bump it up to $600 I just want something thats gonna be able to play the good shit & by good shit I mean games like GTA V, DayZ, etc.. etc. The PC i got now will play DayZ but I always have to lower shit like textures and other stuff just so I can play. Im tired of doing that shit
    9yra8oazt939.jpeg

    tumblr_ljhxqfJwB71qhisruo1_500.gif
    [img][/img]1377736851_tumblr_m1gwskt4Bk1qdlfp4o1_500.gif

    Sho’nuff: Am I the meanest?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Am I the prettiest?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Am I the baddest mofo low down around this town?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Well who am I?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Who am I?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: I can’t hear you…
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    either one of those builds i posted earlier will play games at 1080p. If you wanna add a little more towards the gpu, then we can remove the disc drive it you strictly gone buy games digitally.
    TonyDubbz
  • TonyDubbzTonyDubbz Realest Nigga Livin' Posts: 18,275 ✭✭✭✭✭
    AP21 wrote: »
    either one of those builds i posted earlier will play games at 1080p. If you wanna add a little more towards the gpu, then we can remove the disc drive it you strictly gone buy games digitally.

    Oh hell yea, bruh i cant remember the last time i bought the physical copy of a game Steam and torrents done spoiled my ass. I try not to torrent so much and when I dont I buy my shit directly from steam so i'll definitely be doing away with the disc drive
    9yra8oazt939.jpeg

    tumblr_ljhxqfJwB71qhisruo1_500.gif
    [img][/img]1377736851_tumblr_m1gwskt4Bk1qdlfp4o1_500.gif

    Sho’nuff: Am I the meanest?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Am I the prettiest?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Am I the baddest mofo low down around this town?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Well who am I?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: Who am I?
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
    Sho’nuff: I can’t hear you…
    Sho’nuff ‘s Goons: Sho’nuff!
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    TonyDubbz wrote: »
    AP21 wrote: »
    either one of those builds i posted earlier will play games at 1080p. If you wanna add a little more towards the gpu, then we can remove the disc drive it you strictly gone buy games digitally.

    Oh hell yea, bruh i cant remember the last time i bought the physical copy of a game Steam and torrents done spoiled my ass. I try not to torrent so much and when I dont I buy my shit directly from steam so i'll definitely be doing away with the disc drive

    i havent torrented on single game...the prices be too perfect for me. Plus, i started reading reviews and going to youtube to see gameplays before I buy, PLUS, steam got a fire return policy. You can return a game for any reason as long as you havent played it for more than 2 hrs.

    I bought Dead Rising 3 during the summer steam sale and it kept having issues. Come to find out, it was a shitty port. I had only clocked 30 min on it, requested my money back, and it took less than a day for the refund.
    TonyDubbz
  • Bender RodriguezBender Rodriguez Kiss my shiny metal ass!! New new YorkPosts: 2,010 ✭✭✭✭✭
    edited September 2015
    Case | Phanteks Enthoo Pro

    CPU | i5-4690K @4.3GHz

    CPU Cooler | Corsair H105

    Mainboard | MSI Gaming 3

    RAM | 2x 8GB Corsair Venegance DDR3 @1600MHz

    GPU | EVGA SC gtx970

    SSD | Dont remember some 128 GB

    HDD1 | WD Green 500

    This is what i have right now...built this shit my self

    Here is a old pic of it
    QkZcLO.jpg

    sticker,375x360.u1.png
    AP21themadlionsfanThe Recipe
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    dope Bender...how much it hit you for?
  • Lou_CypherLou_Cypher Make Reasonable Choices. H. E. Double Hockey SticksPosts: 49,116 ✭✭✭✭✭
    Too high to understand this shit. Will check back later when i am in a clearer state of mind. Thanks for posting up this info @AP21
    SuperManuel
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
  • Melanin_Enriched Melanin_Enriched Your favorite basketball-american gentleman Posts: 22,873 ✭✭✭✭✭
    Lou_Cypher wrote: »
    Too high to understand this shit. Will check back later when i am in a clearer state of mind. Thanks for posting up this info @AP21
    Co sign ap came thru and saved a nigga from playing a wack ass ps4
    *Top 5 background poster*
    Started fucking with photoshop
    superstarcole.gif
    Lou_Cypher
  • themadlionsfanthemadlionsfan Posts: 8,877 ✭✭✭✭✭
    Are any of you guys who have a gaming PC overclocking your CPUs and using RAID
    lions-650x406.jpg
  • themadlionsfanthemadlionsfan Posts: 8,877 ✭✭✭✭✭
    AP21 wrote: »
    examples of a mid. I actually own a Mid sized case. its not too big at all imo

    3758a54124c2b6d5e7c3101fc5cf1d17.1600.jpg

    This is mine for comparison. This is next to a 42 inch TV
    14l7h1d.jpg

    You play on a 42 inch TV? Have you noticed any latency? I'm of the understanding that you don't want to go bigger than a 32 inch.
    lions-650x406.jpg
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    no problems after activated the game mode + turn on vsync
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    Are any of you guys who have a gaming PC overclocking your CPUs and using RAID

    i havent overclocked only b/c i didnt think i needed to for what im doing
  • Bender RodriguezBender Rodriguez Kiss my shiny metal ass!! New new YorkPosts: 2,010 ✭✭✭✭✭
    AP21 wrote: »
    dope Bender...how much it hit you for?

    Never thought of it but off the top..prob $800-$900
    sticker,375x360.u1.png
    AP21
  • themadlionsfanthemadlionsfan Posts: 8,877 ✭✭✭✭✭
    AP21 wrote: »
    Are any of you guys who have a gaming PC overclocking your CPUs and using RAID

    i havent overclocked only b/c i didnt think i needed to for what im doing

    What about using RAID
    lions-650x406.jpg
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    AP21 wrote: »
    Are any of you guys who have a gaming PC overclocking your CPUs and using RAID

    i havent overclocked only b/c i didnt think i needed to for what im doing

    What about using RAID

    nah...no need imo
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    bump

    just in time for the holidays

    parts should be going on the cheap over the next few weeks

    kingofkingz
  • iKingGodGivBiziKingGodGivBiz What title? Posts: 28,918 Regulator
    @AP21 I'm thinking of moving this to Ill Tek. I got a good custom one but the only problem it has an intergeated graphics card instead of a dedicated one due to it being a mini dual pc. 2tb pc and a 2tb mac. 2.7 ghz but can superclock up to 3.1ghz. Due to the size i would have to upgrade to a much bigger case abd a power supply of at least 500 watts. Thinking bout the geoforce 2tb 770 also.

    But a cool master elite 130 or 120 i forgot but I dunno if i should go ahead and but the graphics card and piwer supply.

    New AHH Battle Rap Forum
    http://community.allhiphop.com/categories/the-battle-rap-zone
    Karma es verdad.
  • kingofkingzkingofkingz Posts: 4,324 ✭✭✭✭✭
    I wouldn't cuz eventually u are going to have to switch out ur graphics card to be able to run ultra res games
  • kingofkingzkingofkingz Posts: 4,324 ✭✭✭✭✭
    @AP21 have u run into any problems of running outta of virtual memory on any of ur rigs?

    I was playin roller-coaster tycoon the other day & my pc kept crashing & saying I'm running outta virtual memory while playing this game. I took that game out & started playing skyrim, & dayz i didn't have any problems?
  • iKingGodGivBiziKingGodGivBiz What title? Posts: 28,918 Regulator
    @kingofkingz it sounds like you're low on ram. My comp has 16gb of ram right now

    New AHH Battle Rap Forum
    http://community.allhiphop.com/categories/the-battle-rap-zone
    Karma es verdad.
    kingofkingzAP21Bcotton5
  • iKingGodGivBiziKingGodGivBiz What title? Posts: 28,918 Regulator
    I wouldn't cuz eventually u are going to have to switch out ur graphics card to be able to run ultra res games

    Sk basically you're telling me to upgrade cuz i will have to anyway

    New AHH Battle Rap Forum
    http://community.allhiphop.com/categories/the-battle-rap-zone
    Karma es verdad.
  • kingofkingzkingofkingz Posts: 4,324 ✭✭✭✭✭
    I wouldn't cuz eventually u are going to have to switch out ur graphics card to be able to run ultra res games

    Sk basically you're telling me to upgrade cuz i will have to anyway



    Yes.. it'll eventually slow down ur pc & the machines performance


    But if ur okay with not having to keep up the industry demands for higher res games especially on PC then u should get the rig u been looking at
  • AP21AP21 Posts: 16,091 ✭✭✭✭✭
    @ikingofgivbiz, aye fam, if you need to move it, then its cool. My vision was to keep it here since building a pc was related to gaming on it vs buying a console.

    @kingofkingz, i've never had any issues with virtual memory. My rig is primarily for gaming but i do use it to stream movies via Plex, so basicallly i have nothing else other than Steam, Origin, etc... plus a couple of other programs that arent real resource heavy.

    I have an office pc that i do most of the heavy lifting with
  • Melanin_Enriched Melanin_Enriched Your favorite basketball-american gentleman Posts: 22,873 ✭✭✭✭✭
    @ap21 any good gaming computer out the box i can find at best buy
    *Top 5 background poster*
    Started fucking with photoshop
    superstarcole.gif
Sign In or Register to comment.