What is the best way to find a new job?

1567911

Replies

  • farris2k1farris2k1 Posts: 1,239 ✭✭✭✭✭
    texas409 wrote: »
    To be honest I was putting down my race as AA on all my aps and wasnt getting any feedback but since then Ive changed it to "do not wish to disclose" when filling out my aps and ive gotten four interviews this week. smh we have to know how to play their games

    But if they on sum racist bullshit, they still not gonna hire you, i think its best to let it be known your a person of color
  • evoljeanyesevoljeanyes Posts: 3,740 ✭✭✭✭✭
    Meet new people and start developing content regarding your understanding of the field.

    You are not getting a job without a LinkedIn or connections.
  • Young_ChitlinYoung_Chitlin YCN Chief/FCC Member/#RedVelvetSquad Member/IC Task Force General/Future Lawyer ASUville, PhoenixPosts: 21,834 ✭✭✭✭✭
    ¡No contaban con mi astucia!
    5 Grand wrote: »
    I see a lot of people saying they'd "give" family members money.

    Thats not what you want to do.

    You want to set up a trust fund so they get a monthly payment. You can set up a trust fund so your mother gets, say, $10,000 a month for the rest of her life. According to my math, $10,000 per month for 20 years is $2.4 million. That's better than giving her $2.4 million up front because she can blow it all in a matter of days and then she'll want more and you'd feel obligated to give it to her.

    So if you win, don't "give" anybody anything. Set up a trust fund.

    Now that I think about it, I could set up a trust fund for my brother. I'd give him $10,000 a month. He's about 45 now so $10,000 per month for 40 years is only $4.8 million. That makes more sense than giving him the money in one lump sum.

    AggyAF wrote: »
    Anyone else think it's crazy only about 10 posters regularly post here and we got damn near 500 pages?

    All the other sports threads on here are people with hobbies. This is football - the beautiful game. We eat, sleep and drink football.

    hqg-277.gif


  • Max.Max. BODY BAG! Posts: 30,729 ✭✭✭✭✭
    How important are Reference's on apps?

    My old boss is gone...one my supervisor still works


    I was thinkn about bs...n having my fam member act like a old boss...
    AZTG
  • SimplyKrysSimplyKrys Posts: 584 ✭✭✭✭
    Well, it's been a year and two months since I graduated and I still don't have a job in my field. I really think it has a lot to do with my location. CT is not the place for someone with a journalism degree. I have been looking real hard as well. I have had a few interviews but still no luck. Any suggestions?
    texas409
  • whatevathehellwhatevathehell Posts: 3,821 ✭✭✭✭✭
    Max. wrote: »
    How important are Reference's on apps?

    My old boss is gone...one my supervisor still works


    I was thinkn about bs...n having my fam member act like a old boss...



    Folks do check them but I never put any down. Many places just verify work history anyway since references can be fabricated
    Max.
  • AggieLean.AggieLean. Country ass nigga.Posts: 1,761 ✭✭✭✭✭
    SimplyKrys wrote: »
    Well, it's been a year and two months since I graduated and I still don't have a job in my field. I really think it has a lot to do with my location. CT is not the place for someone with a journalism degree. I have been looking real hard as well. I have had a few interviews but still no luck. Any suggestions?

    Yea, you're going to have to start looking elsewhere. I assume you have a job, just not in your field. If you haven't started, then start stacking up some bread. You're probably going to have to make a big move soon. Good luck on your search, and don't get discouraged.
    bge680.jpg
    znat04.jpg
  • AggieLean.AggieLean. Country ass nigga.Posts: 1,761 ✭✭✭✭✭
    Max. wrote: »
    How important are Reference's on apps?

    My old boss is gone...one my supervisor still works


    I was thinkn about bs...n having my fam member act like a old boss...
    In my experiences, they never really called. I've only had one prospective company ever call my references. Who knows, though. If you're going to do the fam thing, then def make sure they're aware.
    bge680.jpg
    znat04.jpg
  • SimplyKrysSimplyKrys Posts: 584 ✭✭✭✭
    AggieLean. wrote: »
    SimplyKrys wrote: »
    Well, it's been a year and two months since I graduated and I still don't have a job in my field. I really think it has a lot to do with my location. CT is not the place for someone with a journalism degree. I have been looking real hard as well. I have had a few interviews but still no luck. Any suggestions?

    Yea, you're going to have to start looking elsewhere. I assume you have a job, just not in your field. If you haven't started, then start stacking up some bread. You're probably going to have to make a big move soon. Good luck on your search, and don't get discouraged.

    I have been looking for jobs in NY but I still have not had an interview there yet. I have been saving to move out for a while. If I could I would move Manhattan but it's way too much money to live there. I hope I can get a job without having to move. I currently work part time.
  • Max.Max. BODY BAG! Posts: 30,729 ✭✭✭✭✭
    Just got fired from my job today for using profane language threatening a coworker. Guess that company coming off the resume

    Wtf bruh drop story
  • texas409texas409 Posts: 20,068 ✭✭✭✭✭
    Got turned down for a job I was a shoe in for yesterday. Shit messed up my whole aura
    next month makes 1 year.......
    Alpha_Ambition So ILLJusDre313AZTG
  • whatevathehellwhatevathehell Posts: 3,821 ✭✭✭✭✭
    Max. wrote: »
    Just got fired from my job today for using profane language threatening a coworker. Guess that company coming off the resume

    Wtf bruh drop story

    nothing major....just me having another case of the terrible thirties.....I was trying to leave this joint anyway, but you know its always better to have a job while you looking for the one you want....only thing is The benefits and pay were pretty good....Im not betting on finding anything comparable anytime soon.

    anyway been spending the last 4 hours looking for something new.....

    already did an interview and got a background authorization from one company but aint nothing guaranteed.
  • texas409texas409 Posts: 20,068 ✭✭✭✭✭
    skpjr78 wrote: »
    texas409 wrote: »
    Got turned down for a job I was a shoe in for yesterday. Shit messed up my whole aura
    next month makes 1 year.......

    dont trip homie. the same thing happened to me a few months ago and i had an inside connect. they were only hiring for one position and someone else got it. i was qualified as fuck and my connect was a manager who was deeply involved in the hiring process. i was bummed the fuck out when i was told they went with someone else. it took me about a week to get over that shit. the day that i forced myself to get over that shit hr called out of the blue and told me they created another position and asked if i would accept it. they hired an internal candidate and were scared that i had accepted another job. i accepted their offer and got my ass back to work.

    put it behind you and KEEP GRINDING!!!!!! keep applying, improve your resume, stay prayed up and KEEP GRINDING!!! if i can bounce back you can to.

    my nigga!
    silverfoxx
  • Max.Max. BODY BAG! Posts: 30,729 ✭✭✭✭✭
    Idk if i told story i had interview last year (i have alot of tattoos so u know how jobs act) so he asks me where do i see myself in 5 years? I said with hard work hopefully moving up...idk but i feel like that killed it


    The dude he ended up hiring 6 weeks later got flagged by a cop drove off fast on high speed chase n killed himself in a car wreck


    I have a interview in a few hours (diff place) so if u end up getn the job ima go up to first place with a big ass smile on my face n laugh at the manager
    texas409
  • texas409texas409 Posts: 20,068 ✭✭✭✭✭
    yea man alot of times these companies pick the bad apples over the good one in the hiring process. You would be surprised how incompetent most HR folks are
    So ILLsilverfoxxT. Sanford
  • texas409texas409 Posts: 20,068 ✭✭✭✭✭
    Im convinced that employers are starting to run unofficial background checks on potential employees before they even offer folks jobs. They run names through databases and even call folks off record to get any info they need to not hire people
    silverfoxx
  • whatevathehellwhatevathehell Posts: 3,821 ✭✭✭✭✭
    texas409 wrote: »
    Im convinced that employers are starting to run unofficial background checks on potential employees before they even offer folks jobs. They run names through databases and even call folks off record to get any info they need to not hire people

    you gotta keep applying and maybe humble yourself a little. the first thing I did when I my manager called me and told me I was officially fired was start calling temp agencies. I aint gonna make what I was making with them no, but the bills still gotta get paid. Apply in volume. The odds will be in your favor, trust me. Already did 3 interviews...the odds are pointing to me having to tell some people thanks but no thanks.
  • whatevathehellwhatevathehell Posts: 3,821 ✭✭✭✭✭
    edited February 28
    Doing all these apps and interviews and ain't nothing hitting...yet...I'm going to take a break from the job search...ride up to the old job and beat my ex-coworker ass. Them hoes snatched my last paycheck cuz of unearned vacation....he gotta get the beats... and management too.
    texas409
  • texas409texas409 Posts: 20,068 ✭✭✭✭✭
    Doing all these apps and interviews and ain't nothing hitting...yet...I'm going to take a break from the job search...ride up to the old job and beat my ex-coworker ass. Them hoes snatched my last paycheck cuz of unearned vacation....he gotta get the beats... and management too.

    man dont start tripping yet try going months without work then talk to me lol
    skpjr78
  • AggieLean.AggieLean. Country ass nigga.Posts: 1,761 ✭✭✭✭✭
    GOAT for getting on at Morehouse. Didn't go there, but my best friend graduated from there and I work alongside a few Morehouse men. Great institution. Big ups to you brotha @silverfoxx
    bge680.jpg
    znat04.jpg
    silverfoxxskpjr78
Sign In or Register to comment.