What's up everyone. We are doing a contest with T.I. and we are giving away $1200 a day for the next 10 days. Just wanted to give you all a heads up.
https://www.allhiphop.com/ti

YEP I DID IT !! Locs/dreadloc appreciation THREAD!!!

1171819202123»

Comments

  • Stiff
    Stiff Legion of Trill BG Members Posts: 7,723 ✭✭✭✭✭
    ChiCity wrote: »
    Outside of trying to keep them out my eyes, I gotta say I'm feeling my length.

    byydvwewsy33.jpg

    @chicity how long you been growing yours?
  • Chi Snow
    Chi Snow Night's Watch Castle BlackGuests, Members, Writer, Content Producer Posts: 28,111 ✭✭✭✭✭
    Bout 3 1/2 yrs
  • SimplyKrys
    SimplyKrys Members Posts: 763 ✭✭✭✭
    jetlifebih wrote: »
    This is six months after first twist

    trkm9qns39qx.jpg

    This is my first twist kblqf7h31f9b.jpg
    Other angle from first twist
    8eljllvva8nv.jpg

    Dope! I thought of getting dreads but I think I'm just going to stay natural.
  • jetlifebih
    jetlifebih Sion Guests, Members, Writer, Content Producer Posts: 4,655 ✭✭✭✭✭
    SimplyKrys wrote: »
    jetlifebih wrote: »
    This is six months after first twist

    trkm9qns39qx.jpg

    This is my first twist kblqf7h31f9b.jpg
    Other angle from first twist
    8eljllvva8nv.jpg

    Dope! I thought of getting dreads but I think I'm just going to stay natural.

    Appreciate it, honestly I hear so many sisters saying this,but you can do anything with dreads that you can do with straight hair from curling, to braiding ,to dying , and you can switch it up everyday if you nice like that but I definitely respect the natural styles...to each their own
  • shit happens
    shit happens May da lawd be wit em These hoes lie and these niggas are fakeMembers Posts: 10,739 ✭✭✭✭✭
    Got my hair twisted Monday after like 8 months of not getting it done. I've just wore it back washed and oiled I figured I would get tired of it and just cut it that's the longest I've went without maintenance. I was super close to cutting it but I broke dine and got it done.
  • indyman87
    indyman87 Members Posts: 1,132 ✭✭✭✭
    Locks are hard to maintain. I just started washing my locks with water filtered by De-Nitrate rocks. It feels 100% better and dries quicker than normal.
  • OhMars
    OhMars أرسل لي الصور من ثدييك Members Posts: 6,085 ✭✭✭✭✭
    Got my hair twisted Monday after like 8 months of not getting it done. I've just wore it back washed and oiled I figured I would get tired of it and just cut it that's the longest I've went without maintenance. I was super close to cutting it but I broke dine and got it done.

    Who does your maintenance
  • shit happens
    shit happens May da lawd be wit em These hoes lie and these niggas are fakeMembers Posts: 10,739 ✭✭✭✭✭
    edited February 2017
    indyman87 wrote: »
    Locks are hard to maintain. I just started washing my locks with water filtered by De-Nitrate rocks. It feels 100% better and dries quicker than normal.

    I've had em for seven years it's just I don't have the patience to sit there and get it done anymore.
    OhMars wrote: »
    Got my hair twisted Monday after like 8 months of not getting it done. I've just wore it back washed and oiled I figured I would get tired of it and just cut it that's the longest I've went without maintenance. I was super close to cutting it but I broke dine and got it done.

    Who does your maintenance

    Lady at the shop. lol she let me have it smh new growth was lightweight kickin my ass
  • Chi Snow
    Chi Snow Night's Watch Castle BlackGuests, Members, Writer, Content Producer Posts: 28,111 ✭✭✭✭✭
    Must have been the week of retwist for us all

    Got a ACV rinse, wash, twist and braided on Saturday and Sunday
  • Chi Snow
    Chi Snow Night's Watch Castle BlackGuests, Members, Writer, Content Producer Posts: 28,111 ✭✭✭✭✭
    @Bookworm, drop ya locs and stop playing
  • jetlifebih
    jetlifebih Sion Guests, Members, Writer, Content Producer Posts: 4,655 ✭✭✭✭✭
    65vbm7hxin1l.jpg
    Then thangs startin to swang....

    I feel like I'm on the brink of passing that rough stage...about 2 more retwist and I'm good
  • luke1733
    luke1733 Members Posts: 1,490 ✭✭✭✭
    edited April 2017
    OUR HAIR when it is four inches or more strikes fear and hate within some of our own race and by many others. If you want it to or not. Just grow it four inches and see how much 🤬 you'll hear (probably not as much as four years ago, but people will still talk).

    Our hair naturally twists and locks so really it's just what blacks since Egyptian pyramid painting days have done.
    I like a fade, nice and simple but when I get bored I grow it and have someone two strand twist it.
    I have two-strand twists now, laid back. Sometimes I wear my fro and use that sponge brush to twist it a little bit for that Lenny KRavitz look.

    I remember when I was rocking my twists 4 years ago everyone black and white was talking about me. So after they said their 🤬 I flat twisted my hair (which gives a cornrow look) and kept it twisted every month. Now everyone's rocking them and all those that were 🤬 back then doesn't say 🤬 to me and my hair now.
  • luke1733
    luke1733 Members Posts: 1,490 ✭✭✭✭
    With all that said. You gotta take care of that hair the more you grow it. It's not a pass to not style it and pay for it to get done just bc ur growing it. Keep that head lined up and twists neat and sides brushed!!!!!!! Please.
    Don't rock the half perm, half natural,half burned by a hot comb, half relaxed and think the rest of everyone is fooled when you go saying you have some other ethnicity in you that makes it that way. No. Go natural, completely natural or stay with that relaxer
  • shit happens
    shit happens May da lawd be wit em These hoes lie and these niggas are fakeMembers Posts: 10,739 ✭✭✭✭✭
  • Igot5onit
    Igot5onit in some gutsMembers Posts: 1,433 ✭✭✭✭✭
    edited April 2017
    Joining free form gang, anybody else started with manicured locs and just stopped retwisting. How did it go. I'm 2 years in btw.
  • OhMars
    OhMars أرسل لي الصور من ثدييك Members Posts: 6,085 ✭✭✭✭✭
  • jetlifebih
    jetlifebih Sion Guests, Members, Writer, Content Producer Posts: 4,655 ✭✭✭✭✭
    Yo fellas when do y'all get y'all line up??

    If you get a line up....do you get it before you get your hair re-twisted or after the fresh retweist????
  • jetlifebih
    jetlifebih Sion Guests, Members, Writer, Content Producer Posts: 4,655 ✭✭✭✭✭
    I need answers!
  • all original
    all original Members Posts: 580 ✭✭✭✭✭
    ^^^Lol...I use to get line ups when I first started growing and it was after the re-twist. I don't anymore and haven't had one in three years
  • blacktux
    blacktux Members Posts: 4,559 ✭✭✭✭✭
    Line up after always. Assures you get all the strays that your stylist couldnt get
  • Chi Snow
    Chi Snow Night's Watch Castle BlackGuests, Members, Writer, Content Producer Posts: 28,111 ✭✭✭✭✭
    Nah b, my 🤬 natural all around

    Plus I can’t lose no more from my forehead, styles are already pulling my 🤬 back
  • shit happens
    shit happens May da lawd be wit em These hoes lie and these niggas are fakeMembers Posts: 10,739 ✭✭✭✭✭
    Chi Snow wrote: »
    Nah b, my 🤬 natural all around

    Plus I can’t lose no more from my forehead, styles are already pulling my 🤬 back

    Damn g you on stevie status no huh


    SoggyGleamingApatosaur.gif