Bad Meets Evil VS Watch The Throne

DatNiggaB1DatNiggaB1 Posts: 6,066 ✭✭✭
edited August 2011 in The Face Off Forum
So I seen peeps tryna compare WTT wid various other cds and in particular DR. But IMO Bad Meets Evil is an album that could be compared.

Royce aint as comercially successful as the other 3 but he is still a beast on the mic.

So what ya say?

Royce & Eminem VS Kanye & Jay-Z

Jay-z-Kanye-West-album.jpg
royce.jpg
«1345

Replies

  • L3NUL3NU Posts: 1,030 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    im suprised it took this long to make this thread...

    the beats where much better on WTT

    the flows and chemistry where better on BME

    its tough to say but based on personal preference (lyricism and chemistry between the 2 pairs)

    im gonna give my vote to bad meets evil

    now watch me get crucified for my opinion
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    Watch The Throne is the better Album


    It had far better Content, much better Lyrics, far better Production, more replay value
  • DatNiggaB1DatNiggaB1 Posts: 6,066 ✭✭✭
    edited August 2011
    Bigavelli wrote: »
    Watch The Throne is the better Album


    It had far better Content, far better Production, more replay value


    Why you dont like Bad Meets Evil?
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    L3NU wrote: »
    im suprised it took this long to make this thread...

    the beats where much better on WTT

    the flows and chemistry where better on BME

    its tough to say but based on personal preference (lyricism and chemistry between the 2 pairs)

    im gonna give my vote to bad meets evil

    now watch me get crucified for my opinion


    What makes you feel the Lyrics were even decent on Hell The Sequel when on many tracks they weren't saying anything at all or just Rapping Shock Value/Comedy Lyrics?



    There was also a lack of good Choruses on Hell The Sequel and the Production was very weak 1 of the poorest Produced Album's i heard in a long time
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    DatNiggaB1 wrote: »
    Why you dont like Bad Meets Evil?



    Basically because of the Shock Content, lack of Subject Matter, lack of Substance, lack of good Hook's, and i found the Production unlisteable for the most part it was very bland and boring Production
  • DatNiggaB1DatNiggaB1 Posts: 6,066 ✭✭✭
    edited August 2011
    Bigavelli wrote: »
    Basically because of the Shock Content, lack of Subject Matter, lack of Substance, lack of good Hook's, and i found the Production unlisteable for the most part it was very bland and boring Production

    Wow, never thought I would hear you say that......didn't Em produce the album?
  • raperxzraperxz Posts: 356 ✭✭
    edited August 2011
    26.jpg

    ................
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    DatNiggaB1 wrote: »
    Wow, never thought I would hear you say that......didn't Em produce the album?



    It's an honest view from hearing the Album


    Nah Mr Porter Produced most of the tracks on there Eminem didn't do any Production on there
  • Who Cares???Who Cares??? Posts: 1,167
    edited August 2011
    BME sounded like another generic eminem album. Horrid production, weak choruses and uninspiring lyricism. Royce shined but seemed like Eminems creative control forced royce to hold back. Royce dope but doesnt have enought experience with timeless music. Eminem is just a low grade artist. Those two couldnt possibly make something as dope as WTT.
  • DatNiggaB1DatNiggaB1 Posts: 6,066 ✭✭✭
    edited August 2011

    vs

    .................................
  • A.J. TrillzynskiA.J. Trillzynski the IC's Patrick BatemanPosts: 2,101 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    Bigavelli wrote: »
    Nah Mr Porter Produced most of the tracks on there Eminem didn't do any Production on there

    wtf is you lying about Em produced on 4 tracks, 3 of which were without Porter. Mr. Porter produced on 4 tracks and Havoc did the first track which was sick

    Hell the Sequel shits on Recovery btw
  • bankrupt ballerbankrupt baller Posts: 12,919 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    DatNiggaB1 wrote: »
    Why you dont like Bad Meets Evil?

    cause she is mad that royce out spit em....she has been trying to down play it since it came out by just saying the album is garbage
  • Lab BabyLab Baby Posts: 7,138 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    Tie. Better production on WTT, better lyrics and wordplay on BME. We'll see a month from now, cuz I'm already getting tired of WTT after 2 days, and I'm still bumping the intro, Above the Law and A Kiss from BME.

    @Bigavelli, WTT may have more diverse subject matter, but Em and Royce were better at talking about nothing than Jay and Ye were talking about that forced black power shit. They came off kinda pretentious to me, and Jay's flow was consistently weak.
  • Lab BabyLab Baby Posts: 7,138 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    DatNiggaB1 wrote: »

    vs

    .................................

    Beat(s) - MTE
    Lyrics - A Kiss

    EDIT: I just caught this... did Jay really say "no cheap cologne whenever I shh shh"?

    Damn, this dude fell off
  • DatNiggaB1DatNiggaB1 Posts: 6,066 ✭✭✭
    edited August 2011
    Cosign, BME>>>>>Recovery
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    Lab Baby wrote: »
    Tie. Better production on WTT, better lyrics and wordplay on BME. We'll see a month from now, cuz I'm already getting tired of WTT after 2 days, and I'm still bumping the intro, Above the Law and A Kiss from BME.

    @Bigavelli, WTT may have more diverse subject matter, but Em and Royce were better at talking about nothing than Jay and Ye were talking about that forced black power shit. They came off kinda pretentious to me, and Jay's flow was consistently weak.



    It all comes down to taste homie to me Subject Matter/Substance are essential in enjoying the Music i tend to like listening to music i can relate to something that speaks about the struggle but i can also enjoy a Song even if i didn't go through what the Artist saying but as long as it is Deep and has good Subject Matter


    Rapping about nothing at all on a track to me is mocking the listener and mean's you are not talented i feel it's something the average listener hates
  • Who Cares???Who Cares??? Posts: 1,167
    edited August 2011
    I seriously dont know one black person that even dl BME, yet alone purchased it. The hood isnt playing it. Black music venues arent playing it. Like that shit only exist online and in white communities.
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    cause she is mad that royce out spit em....she has been trying to down play it since it came out by just saying the album is garbage


    I told you i am not fan of Shock Value Rap or Rappers saying nothing at all on a track and i found the Production on the Album really poor


    If it was an Album like say Recovery where both Royce and Eminem put their heart and soul in the Music Lyrics about real life topics that people can relate to and be inspired by but Royce happened to outshine Eminem then i would have no problem saying he did and still praising the Album and praising both their contribution to the Album



    Even if they neccsarily didn't wanna do a Deep/Introperspective Album together but had even tracks atleast with Content and Lyrics about partying, car's, women, money, designer clothes etc i could still enjoy the Album as long as the Production was good too though


    The Production on this was 1 really some of the weakest i ever heard and there was a lack of good Choruses too



    Remember it's not like Eminem hasn't ever been outshined before in tracks with a T.I. or a Lloyd Banks but i can still praise the Song's cos they were good Song's regardless who outshined who



    it comes down to taste
  • a-grave247a-grave247 Posts: 502 ✭✭✭
    edited August 2011
    WTT but royce and em had great chemistry.Bad meets evil just feels a little rushed and does not flow as cohesively
  • Lab BabyLab Baby Posts: 7,138 ✭✭✭✭✭
    edited August 2011
    Bigavelli wrote: »
    It all comes down to taste homie to me Subject Matter/Substance are essential in enjoying the Music i tend to like listening to music i can relate to something that speaks about the struggle but i can also enjoy a Song even if i didn't go through what the Artist saying but as long as it is Deep and has good Subject Matter


    Rapping about nothing at all on a track to me is mocking the listener and mean's you are not talented i feel it's something the average listener hates

    I respect it. But for me, I'd rather listen to an album where the artist took his time to think of what he's gonna say, even it's some evil, hateful shit, and make it artful, than to listen to a dude that just got off from a vacation in San Tropez fuckin his wife on a handglide, just to hop in a booth, do a half assed freestyle and try to beat me over the head for $10 cuz he spit some quasi-deep shit. Name dropping Basquiat and Fred Hampton don't make you deep. And BME is far from a Nation of Millions, but at least they tried to RAP.
  • raperxzraperxz Posts: 356 ✭✭
    edited August 2011
    Bigavelli wrote: »
    I told you i am not fan of Shock Value Rap or Rappers saying nothing at all on a track and i found the Production on the Album really poor


    If it was an Album like say Recovery where both Royce and Eminem put their heart and soul in the Music Lyrics about real life topics that people can relate to and be inspired by but Royce happened to outshine Eminem then i would have no problem saying he did and still praising the Album and praising both their contribution to the Album



    Even if they neccsarily didn't wanna do a Deep/Introperspective Album together but had even tracks atleast with Content and Lyrics about partying, car's, women, money, designer clothes etc i could still enjoy the Album as long as the Production was good too though


    The Production on this was 1 really some of the weakest i ever heard and there was a lack of good Choruses too



    Remember it's not like Eminem hasn't ever been outshined before in tracks with a T.I. or a Lloyd Banks but i can still praise the Song's cos they were good Song's regardless who outshined who



    it comes down to taste

    ............................
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    I seriously dont know one black person that even dl BME, yet alone purchased it. The hood isnt playing it. Black music venues arent playing it. Like that shit only exist online and in white communities.



    Well i haven't heard white people play it either


    I say most people who are Eminem fan's prefer Eminem over Slim Shady and backed this up based on sales The Eminem Show and Recovery being some of his highest selling Album's ever THe Eminem Show is his highest ever and Recovery has outsold most his Album's already too


    And the fact Not Afraid, Lose Yourself etc were his highest Charting Singles ever


    But people on the IC hated me for speaking on this it really comes down to invidual taste of course there is people who wanna hear the Shock Content or Comedy or just even Rapping any saying not a damn thing at all from Eminem if there wasn't some who liked it he wouldn't be doing his Slim Shady shit and putting out Bad Meets Evil



    My problem is people can't be mature on here and say look you like the Deep/Introperspective Eminem i like the other it's always people making things complicated by petty arguing
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    raperxz wrote: »

    ............................


    I wasn't feeling the Production, Flow and Delivery at all



    I'm a Not Afraid, Mockingbird, Say Goodbye Goodbye To Hollywood, Superman, The Way I Am, Beautiful etc kinda person as far as taste that is just what i like and my personal type of Music
  • DatNiggaB1DatNiggaB1 Posts: 6,066 ✭✭✭
    edited August 2011
    a-grave247 wrote: »
    WTT but royce and em had great chemistry.Bad meets evil just feels a little rushed and does not flow as cohesively

    .................................
  • BigavelliBigavelli Posts: 3,465
    edited August 2011
    DatDudeB why didn't you like Rcovery if you don't mind me asking?


    The Content was Deep and inspiring, the Hook's were catchy and Emotional, the Lyrical Content was touching and the Production was decent



    What more could you possibley ask for?
«1345
Sign In or Register to comment.