What's up everyone. We are doing a contest with T.I. and we are giving away $1200 a day for the next 10 days. Just wanted to give you all a heads up.
https://www.allhiphop.com/ti

Smack/URL Born Legacy Supreme: JC vs Chess

5th Letter5th Letter Black Identified Extremist Members, Moderators, Writer Posts: 37,068 Regulator
edited October 2017 in The Battle Rap Zone

Smack/URL Born Legacy Supreme: JC vs Chess 14 votes

JC
85%
MillzOGgifteddamnkp5th Lettermike06don_simmyMECCA1000Moore7sclairvoyanceSage WonderBazz-BMaywood 12 votes
Chess
7%
mike06 1 vote
Debatable
7%
Trillaaaaaa 1 vote

Comments

  • Lurkristocrat Lurkristocrat Members Posts: 8,378 ✭✭✭✭✭
    🤬 be thirst for a 5 post thread...
  • 5th Letter5th Letter Black Identified Extremist Members, Moderators, Writer Posts: 37,068 Regulator
    JC
    Battle just dropped
  • mike06mike06 Members Posts: 2,651 ✭✭✭✭✭
    Chess
    JC 🤬 that boy up 3-0....picked too quick on the poll lol
  • MaywoodMaywood Never Told On NobodyMembers Posts: 2,035 ✭✭✭✭✭
  • 5th Letter5th Letter Black Identified Extremist Members, Moderators, Writer Posts: 37,068 Regulator
    JC
    JC won but Chess had the biggest haymaker in the battle with the Chris Stokes bar.
  • Sage WonderSage Wonder project of the inner pride process Members Posts: 3,413 ✭✭✭✭✭
    JC
    Aight I seen enough I got to keep it all the way 100... JC is not that crazy to me, at all. After seeing this battle, big k, trez, and nitty on live stream... I aint saying he wack but his whole formula is simple metaphors that he sets up just enough for the crowd to react because "they get it". He's not saying anything mind blowing to me. He's benefiting from the fact that the competition just aint that fierce right now. He got that Big K formula but nevermind me cuz yall love him too it's just not my preference.
  • KneeGro_DuperManKneeGro_DuperMan Even if you mute it, The curse is there. Members Posts: 3,313 ✭✭✭✭✭
    Aight I seen enough I got to keep it all the way 100... JC is not that crazy to me, at all. After seeing this battle, big k, trez, and nitty on live stream... I aint saying he wack but his whole formula is simple metaphors that he sets up just enough for the crowd to react because "they get it". He's not saying anything mind blowing to me. He's benefiting from the fact that the competition just aint that fierce right now. He got that Big K formula but nevermind me cuz yall love him too it's just not my preference.

    I agree. He's not that crazy. He's alright. But for real I get bored hearing dude rap.
  • clairvoyanceclairvoyance Members Posts: 2,751 ✭✭✭✭✭
    edited October 2017
    JC
    Aight I seen enough I got to keep it all the way 100... JC is not that crazy to me, at all. After seeing this battle, big k, trez, and nitty on live stream... I aint saying he wack but his whole formula is simple metaphors that he sets up just enough for the crowd to react because "they get it". He's not saying anything mind blowing to me. He's benefiting from the fact that the competition just aint that fierce right now. He got that Big K formula but nevermind me cuz yall love him too it's just not my preference.

    Have you checked out his battles on rbe and gorilla warfare? Check out his battle against danny myers and b magic(skip JC's 2nd vs magic)and let me know what ya think. More punches and less setups in those 2 battles. You might prefer the old JC cause theres different levels to his style.

    Which battle rappers are you impressed with? Cause Bigg K and JC got 2 entirely different formulas and you're not a much of a fan of either. K is 4 bar set up punchline rapper and Jc is set up metaphor wordflip.

    JC different imo and i mean that in a good way. You saying the competition isnt fierce but Rum nitty put up a good fight and still lost. Before his return he beat everybody on writers bloq plus daylyt,pass,clips imo,tay roc,and a whole bunch of no names. JC doesnt have any clear losses not even against Shine and K.. So who does JC have to face in your eyes to prove his pen cause JC's resume far exceeds Lux's in every way.
  • giftedgifted Members Posts: 684 ✭✭✭
    JC
    JC bodied that boy. No one should be doubting his pen game- he always been sharp. He’s more refined now on his performance and confidence. This might be his most refined performance. Def top 5 penwise. But He still ain’t on Lux level tho. The next level is to balance that lyricism, substance, wisdom teaching and performance- that is Godpen level.
  • MaywoodMaywood Never Told On NobodyMembers Posts: 2,035 ✭✭✭✭✭
    JC
    WoW @ the Disrespect of the GawdPen....All He's doing is running thru this Generation's "cough" Top Tiers..U know U arrived when Your getting criticized after a 3-0 performance ...Clair keep talking that 🤬 to these cats...lol
  • Elzo69RenaissanceElzo69Renaissance Never selling dreams, always serving cream SeattleMembers Posts: 50,709 ✭✭✭✭✭
    JC next battle needs to be only eith3r the Don , Mook or Lux
  • MaywoodMaywood Never Told On NobodyMembers Posts: 2,035 ✭✭✭✭✭
    JC
    I think him & Ave are up next ...hopefully
  • Sage WonderSage Wonder project of the inner pride process Members Posts: 3,413 ✭✭✭✭✭
    JC
    Aight I seen enough I got to keep it all the way 100... JC is not that crazy to me, at all. After seeing this battle, big k, trez, and nitty on live stream... I aint saying he wack but his whole formula is simple metaphors that he sets up just enough for the crowd to react because "they get it". He's not saying anything mind blowing to me. He's benefiting from the fact that the competition just aint that fierce right now. He got that Big K formula but nevermind me cuz yall love him too it's just not my preference.

    Have you checked out his battles on rbe and gorilla warfare? Check out his battle against danny myers and b magic(skip JC's 2nd vs magic)and let me know what ya think. More punches and less setups in those 2 battles. You might prefer the old JC cause theres different levels to his style.

    Which battle rappers are you impressed with? Cause Bigg K and JC got 2 entirely different formulas and you're not a much of a fan of either. K is 4 bar set up punchline rapper and Jc is set up metaphor wordflip.

    JC different imo and i mean that in a good way. You saying the competition isnt fierce but Rum nitty put up a good fight and still lost. Before his return he beat everybody on writers bloq plus daylyt,pass,clips imo,tay roc,and a whole bunch of no names. JC doesnt have any clear losses not even against Shine and K.. So who does JC have to face in your eyes to prove his pen cause JC's resume far exceeds Lux's in every way.

    For the record, I want the JC vs Lux battle to happen, i'm not saying his pen game is weak.. but he not "🤬 tier" to me like he been getting gassed to be. It takes more than simple set up metaphors for me to put you in that light. His delivery is boring to me and his set ups aren't that inspiring. I thought nitty was weak in that battle for what i expected from him. I reiterate, i never said he was wack.. but the hype behind him right now is not real to me.
  • stringer bellstringer bell Members Posts: 26,212 ✭✭✭✭✭
  • clairvoyanceclairvoyance Members Posts: 2,751 ✭✭✭✭✭
    edited October 2017
    JC
    Aight I seen enough I got to keep it all the way 100... JC is not that crazy to me, at all. After seeing this battle, big k, trez, and nitty on live stream... I aint saying he wack but his whole formula is simple metaphors that he sets up just enough for the crowd to react because "they get it". He's not saying anything mind blowing to me. He's benefiting from the fact that the competition just aint that fierce right now. He got that Big K formula but nevermind me cuz yall love him too it's just not my preference.

    Have you checked out his battles on rbe and gorilla warfare? Check out his battle against danny myers and b magic(skip JC's 2nd vs magic)and let me know what ya think. More punches and less setups in those 2 battles. You might prefer the old JC cause theres different levels to his style.

    Which battle rappers are you impressed with? Cause Bigg K and JC got 2 entirely different formulas and you're not a much of a fan of either. K is 4 bar set up punchline rapper and Jc is set up metaphor wordflip.

    JC different imo and i mean that in a good way. You saying the competition isnt fierce but Rum nitty put up a good fight and still lost. Before his return he beat everybody on writers bloq plus daylyt,pass,clips imo,tay roc,and a whole bunch of no names. JC doesnt have any clear losses not even against Shine and K.. So who does JC have to face in your eyes to prove his pen cause JC's resume far exceeds Lux's in every way.

    For the record, I want the JC vs Lux battle to happen, i'm not saying his pen game is weak.. but he not "🤬 tier" to me like he been getting gassed to be. It takes more than simple set up metaphors for me to put you in that light. His delivery is boring to me and his set ups aren't that inspiring. I thought nitty was weak in that battle for what i expected from him. I reiterate, i never said he was wack.. but the hype behind him right now is not real to me.

    At least we agree on that and so does.................
    [Video]

  • TrillaaaaaaTrillaaaaaa Robbed a thick bitch for 30 bands, now she back strippin/ Threw 5 back at her just for not snitchin Members Posts: 8,974 ✭✭✭✭✭
    Debatable
    Smh
  • CoolJoeCoolJoe Members Posts: 6,185 ✭✭✭✭✭
    JC run on URL has been great, but he lost to the best battler he faced this year, Bigg K.
    🤬 know he lost too, because no JC fan ever talks about that battle.

  • MaywoodMaywood Never Told On NobodyMembers Posts: 2,035 ✭✭✭✭✭
    JC
    🤬 Stop JC beat that crying ass whiteboy...Easily...Bigg K Better than Rum Nitty ? FOH ..Iv'e never anticipated a K battle...What Else ???
  • CoolJoeCoolJoe Members Posts: 6,185 ✭✭✭✭✭
    Lmao, you got it, man, at this point I'd be surprised if you don't have JC as the GOAT of this 🤬 .
  • Moore7sMoore7s Call GodMembers Posts: 452 ✭✭✭✭✭
    JC
    Chess gotta chill. He needs a season or two on the practice squad
  • TrillaaaaaaTrillaaaaaa Robbed a thick bitch for 30 bands, now she back strippin/ Threw 5 back at her just for not snitchin Members Posts: 8,974 ✭✭✭✭✭
    Debatable
    CoolJoe wrote: »
    JC run on URL has been great, but he lost to the best battler he faced this year, Bigg K.
    🤬 know he lost too, because no JC fan ever talks about that battle.

    That's because JC is ass
Sign In or Register to comment.